Зміни до закону про Рахункову палату – дебют Конституційної асамблеї

Конституційна асамблея почала переписувати Основний закон. Першою взялася міняти 98-у статтю.  Вона стосується повноважень Рахункової палати.  Цей пункт конституції в наслідок політреформи  змінювали вже  двічі.

Дебют конституційної асамблеї.  Вже під час другого засідання пропонує  перші зміни до основного закону.

Леонід Кравчук, голова Конституційнеої асамиблеї
вперше перейдемо до внесення змін до Конституції. Власне кажучи 98 стаття конституції вимагає доповнень.

Доповнень  цієї статті вимагає також кабінет міністрів. Саме на прохання уряду  Конституційна асамблея і взялася за розгляд 98-ї . Однак, Нова стаття виявилась добре забутою старою.  Отже ,насправді, 98-й повернули те формулювання, яке вже було у Конституції  2004-го.

Марина Ставнійчук , секретар Конституційної асамблеї
з того часу, коли була прийнята конституція України питання обсягу фінансового контролю за коштами державного бюджету весь час дебатувалося українським законодавством. Декілька було рішень конституційного суду  в цьому питання. Редакція конституції 2004-го року містила практично таке ж формулювання.

Воно полягає у тому, що «Контроль від імені Верховної ради  за НАДХОДЖЕННЯм коштів до державного бюджету  та їх ВИКОРИСТАННЯМ здійснює Рахункова палата».  Нині ж ця стаття конституції передбачає лише контроль за використанням бюджетних котів.

Марина Ставнійчук , секретар Конституційної асамблеї
йдеться  про виконання зобов’язань України в частині боротьби з корупцією,  в частині створення належного фінансового контролю, насамперед, парламентського за не лише використання коштів державного бюджету, а також за надходженням коштів до державного бюджету.

За замінами в Українській конституції слідкує і міжнародна спільнота. Як зазначив директор Національного інституту стратегічних досліджень Андрій Єрмолаєв, тривалий час вирішення питання щодо контролю за надходження та використанням бюджетних коштів було умовою Європейського Союзу для завершення переговорів про надання Україні макрофінансової допомоги.
Андрій Єрмолаєв, директор Національного інституту стратегічних досліджень

Більша частина людей, які зібралися і працюють на сьогодні в конституційній асамблеї є прибічниками сильного парламенту , розвитку європейської парламентської традиції і добре розуміють яке значення мають у цьому сенсі механізм парламентського кон6тролю через такий інститут як Рахункова палата.

Більшість таки проголосувала за розширення повноважень Рахункової палати. Щоправда одноголосного рішення не вийшло. Частина членів асамблеї обурились, мовляв  – вносити зміни до статті 98 Конституції – провокація, асамблея мала б спершу визначитись з усіма змінами, які необхідні Основному закону та визначити концепцію

Віктор Мусіяка, член Конституційної асамблеї

шматками в Конституцію пропонувати. Хіба в цьому наше завдання?ми маємо зробити один єдиний системний акт про внесення змін до конституції, запропонувати Президенту

На думку секретаря Конституційної асамблеї Марини Ставнійчук, правової колізії в цьому питанні немає, оскільки асамблея має повноваження підготовки окремих проектів законів про внесення змін до Конституції з подальшою передачею цих документів Президентові.

Марина Ставнійчук , секретар Конституційної асамблеї

положенням про Конституційну асамблею, яку затвердив Президент своїм указом, передбачено, і це була рекомендація європейської комісії «За демократію через право»,Є що конституційна асамблея може працювати поетапно у питанні внесення пропозицій щодо змін до Конституції України з точки зору її модернізації, оновлення.  І передбачено напрацювання не лише одного, а пакету законопроектів щодо внесення змін до конституції України.

Нагадаємо, указ про  Конституціцйну асамблею Президент  підписав ще у травні. Її завдання – напрацювати єдиний варіант конституційних змін. До складу дорадчого органу на громадських засадах, тобто без будь-якої оплати, увійшло 95 людей – це науковці, правознавці, судді у відставці, політики та громадські діячі.

За матеріалами УТР