“Страта їжі” та оголена “не еротика” – виставка”Міфології” в арт-галереї “Come In”

Виставка “Міфології” в арт-галереї “Come In” зібрала роботи 3-х сучасних українських фотографів – Валентина Бо, Михайла Педана та Ярослава Солопа.

миф

Ці 3 серії існують як самостійні проекти. Об’єднали ж їх загальним мотивом зі збірки есе “Міфології” відомого французького філософа та літературознавця Ролана Барта, який пише, що носієм міфологічного слова може служити все – не тільки письмовий дискурс, але і фотографія.

Борис Філоненко, куратор проекту

Ролан Барт говорит о том, что фотографию можно пережить двумя способами – можно посмотреть на неё как на какой-то репортажный снимок, узнать в каком контексте она была снята и понять, что на этой фотографии изображено. А можно увидеть в ней какую-то деталь, которая полностью изменит наше представление о фотографии и заставит забыть о контексте и смотреть на эту фотографию очень внимательно. Что есть такие пунктумы, которые ранят наше внимание и делают для нас эту фотографию интересной.

Серія “Пластмасова міфологія” Ярослава Солопа розкриває тему споживання в античному контексті. Автор каже, ще на початку нульових років зацікавився темою та філософією споживання. Це те, на думку Ярослава, що прищеплює людям штучні цінності, Його роботи відсилають до грецької та сучасної міфології. На більшості світлин – оголені люди. Але це не еротика, стверджує автор.

Ярослав Солоп, фотограф

Эта серия она не про “ню”, она не про эротику, а скорее, если и про эротику, то опять же в том же разрезе, когда эту эротику используют как некий инструмент, либо механизм, который продвигает рекламу, продвигает какие-то продукты и так далее.

У своїй серії “Вічна присутність” Михайло Педан поєднує власні світлини із фрагментами робіт шведського художника Яна Хавстрема. Фотограф каже, намальовані герої настільки вписуються у нашу цивілізацію, що зрозуміти, де вони вставлені на фото, практично неможливо.

Михайло Педан, фотограф

Для меня, в принципе, любой проект это как какое-то исследование.  Есть фотографы – чистые охотники, вот в лес там идут, чего выбежит то и застрелю. Мне это не интересно. Мне интересно больше какие-то исследования.

Роботи Михайла стали до вподоби Марії, яка теж захоплюється мистецтвом фотографії. Дівчина вважає, так зупинити мить життя, як це робить Михайло Педан, може лише справжній майстер.

Марія Жуковська, відвідувачка виставки

Мне особенно понравилась вот та часть “стрит” фотографии, просто потому что когда люди умеют ловить момент в обыденных вещах это очень интересно. И на это всегда интересно смотреть, потому что мы там находим себя всегда, как мне кажется.

“Страта їжі” від Валентина Бо вразила переважну більшість відвідувачів. Адже на цих світлинах – подвійний зміст. Тут зображені дії з продуктами харчування, що символізують способи страти людей на території різних країн.

Ярослав Солоп, фотограф

Это очень хорошая штука, потому что благодаря такому не очень жестокому подходу, мы можем обратить внимание на жестокость в мире, которая, ну собстсвенно, всегда была есть и будет.

Відвідати виставку “Міфології” можна до 3-го листопада в арт-галереї “Come In”.

Ірина Гнатюк