Перший в Україні навчальний посібник з академічної доброчесності для вчителів розробили в Харкові

Сказати “ні” плагіату, списуванню та так званим “рішибникам”. Харків’яни розробили перший в Україні навчальний посібник з академічної доброчесності для вчителів. Співробітники Каразінського універистету певні, аби виховати доброчесного студента, потрібно починати з виховання школяра.

плагіат учебник

Скажи ні плагіату, списуванню та несанкціонованному використанню чужих напрацювань. Викладачі Каразінського університету розробили перший в Україні навчальний посібник з академічної доброчесності для вчителів. Методичка містить рекомендації для уроків від початкових до старших класів. Посібник пояснює, що таке рерайт, републікація,та інші ключові терміни

Ольга Гужва, заст. декана з міжнародного співробітництва соціологічного факультету ХНУ ім. Каразіна

Перша реферативна робота починаєтсья вже у 2 класі, вчителі деатнльно пояснюють, як зробити цей проект, як написати реферат, але жодної уваги не приділяють, як цитувати, працюват з текстами, посилатися на сайт, посилатися на підручники.

Окрім підручника, розроблена ще й інфографіка, якою вчителям буде зручно користуватись в рамках будь-якого предмету, де є письмові роботи. Як протидіяти плагіату харківським освітянам розповіли під час спеціального тренінгу. Його учасники певні, такі кроки мають наблизити до якісної освіти.

Юля Трохименко, вчитель англійської мови

В 11 классах,у них ЗНО, ДПА и там обязательно сочинение. Да, конечно, они списывают, сразу видно речь,что откуда взято, то есть очень часто используют плагиат,а средняя школа фактически не знает, что это такое. Плагиат – сейчас такая очень популярная форма распространения среди особенно молодых людей, которые только закончили университеты,знают по студенческой жизни,что такое плагиат не понаслышке, дипломные работы, курсовые, это тема очень сейчас актуальная.

Підручник створили у рамках американського проекту сприяння академічній доброчесності в Україні. За словами представників Каразінського униіверситету, вони вирішили розширити аудиторію, адже дослідження показали, щоб виховати доброчесного студента, потрібно починати з виховання школяра

Ольга Гужва, заст. декана з міжнародного співробітництва соціологічного факультету ХНУ ім. Каразіна

Майже 90% серед студентів хоча б раз за весь період навчання вдавались до недоброчесних практик, ця цифра вражає, академічна недоброчесність існує в усіх країнаї, але цей відсоток 40-60%, тобто у нас – це тотальна практика, до якої існує толерантне ставлення тому,щоб змінити це потрібно працювати системно не тільки в універиситетах, але і в школах.

Рік тому у Каразінському виші запрацювала система перевірки кваліфікаційних робіт студентів на наявність академічного плагіату .

Антон Пантейлемонов, проректор з науково-педагогічної роботи ХНУ ім. Каразіна

Поки що таких випадків не було, ми надсилали роботи до напрацювання, йшли назустріч студентам, але надалі санкції будуть дещо суворішими.  Ми маємо виховувати відповідальних людей, відповідальних студентів,

Плагіат поширений і за межами України, але там існують механізми його контролю та запобігання, розповідають спеціалісти проекту.

Яна Чапайло, спеціаліст проекту сприяння академічній доброчесності в Україні

Там студентів першого року навчання відразу при вході в універистет їм пояснюють,що від них будуть вимагати, що його проступок або успіх вплине на імідж універистету і це дуже цінується. Ми в Україні намагаємось пояснювати, що авторитет універистету і в Україні, і в світі – це дуже важливо і якісна освіта якраз поичнається з цього.

Підручник став лише першим кроком на шляху до академічної доброчесності школярів, далі організатори планують активніше залучати вчителів і працювати в національному масштабі.

Ірина Клименко