На Харківщині 11 абітурієнтів із вадами слуху вирішили складати ЗНО (відео)

Бути нарівні із дітьми з загальноосвітніх шкіл при написанні ЗНО. Одинадцятеро випускників із вадами слуху вирішили писати тести в спеціальній групі для таких дітей, щоб вступити до вишу цього року, повідомили в Регіональному центрі оцінювання якості освіти. Натомість, викладачі та учні спеціальних інтернатів наголошують: інколи щоб писати тести в спеціальній групі для випускників із вадами слуху, отримати довідку про інвалідність просто неможливо. Тож чи буде дотримана рівність? На це питання намагалися знайти відповідь наші кореспонденти.

тести карандаш

Зовнішнє незалежне оцінювання з української мови писатиме вже наступного тижня, – каже випускник шостої школи- інтернату Олександр Мурашко. Хлопець мріє вступати до Харківського чи то Київського педагогічного університету. Його приваблює спеціальність вчителя-вихователя початкової школи. Майбутній абітурієнт відзначає, що через особливе сприйняття текстів, писати творчі роботи дітям із вадами слуху складніше, ніж учням загальноосвітніх шкіл.

Олександр Мурашко, випускник ХСЗОШІ І-ІІІ ступенів №6

Нам больше бы хотелось тесты- галочки, а придумать предложения, роздум, размышление я бы не написал- нам трудно.

Більшість випускників інтернату кажуть, писатимуть ЗНО в окремій групі. Де будуть створені умови для них. А ось їхній однокласник Максим, який має дещо ліпший слух, каже, що писатиме тести разом із випускниками інших шкіл, слух яких у нормі. Хлопець хвилюється, що не завжди розуміє, коли темп мовлення пришвидшений.

Максим Роскоп, випускник ХСЗОШІ І-ІІІ ступенів №6

У меня аппарата слухового нету, и у меня нету удостоверения, чтобы сними пойти. С переводчиком и так далее. Я буду отдельно писать, но на пробное ЗНО сам ходил.

На пробному ЗНО отримав 30 із 50-ти, розповів Максим. Можливо, коли вдасться набрати стільки ж балів на справжньому ЗНО, цього вистачить для вступу до машинобудівного коледжу, – міркує хлопець. А ось його однокласниця Катя ще не визначилася із вибором спеціальності, їй подобаються професії дизайнера, спортсмена та стоматологічного техніка. Однак дівчина намагається вже сьогодні зважено оцінювати власні знання та можливості. Катя спілкується через перекладача.

Катя Кравченко, випускниця ХСЗОШІ І-ІІІ ступенів №6

Вообще-то у меня спорт и стоматолог- 2 вида – украинская мова и биология сдавать. А дизайнер- надо математику и английский. Не смогу.

До тестування дітей в інтернаті готують під час вивчення окремих тем предметів, – розповіла Леся Лещенко, яка викладає в інтернаті історію. З її слів, останнім часом оформити інвалідність, аби писати ЗНО в окремій групі для дітей із вадами слуху, їхнім вихованцям складніше, ніж це було раніше.

Леся Лещенко, учитель історії та правознавства

Трудно. Тем более сейчас- не хотят давать инвалидность. Раньше давали инвалидность хоть 1-2 степени. Сейчас надо быть полностью глухим, чтоб дали инвалидность.

Тим майбутнім вступникам, які отримали право писати ЗНО в спеціальних групах для дітей із вадами слуху, буде створено низку умов для того, аби діти могли зрозуміти поставлені завдання і за наявності знань виконати їх успішно, – повідомили в регіональному центрі оцінювання якості освіти.

Олександр Сидоренко, директор Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти

Вони мають право додатково працювати 30 хвилин. Вони мають право користуватися відповідною апаратурою слуховою для підсилення звуку. Чого не має права ніхто інший- жодного технічного засобу при собі мати. Цим дітям така можливість надана. Крім того ми в кожну аудиторію, де ці діти працюватимуть, надаємо перекладача жестової мови.

Тим часом Максим, який не має спеціальної посвідки для того, щоб писати разом із однокласниками каже, що буде змушений перепитувати у викладача під час ЗНО усе, що не зрозуміє. Натомість викладачі інтернату певні, що для таких дітей треба створювати всі умови і під час вступу, і під час навчання у виші. Леся Лещенко згадує, як вона навчалася у двох інститутах.

Леся Лещенко, учитель історії та правознавства

Мне попались люди хорошие, давали конспекты списывать. И дома со мной занимались. А вот в Киеве при многих институтах группы. И там намного легче. И там действительно студенческая жизнь.

Навчатися та проживати в гуртожитку особливим студентам набагато комфортніше, коли поряд такі самі, як вони, – говорить Леся Лещенко. З її досвіду, учень чи то студент, який має вади слуху, не завжди може влитися в колектив звичайних студентів.

Світлана Маренич