На авіазаводі вчились гасити палаючі літаки

Загасити палаючий літак, допомогти постраждалим та нейтралізувати витік радіоактивних речовин – такою була “легенда” командно-штабних навчань, що відбулись сьогодні на летовищі харківського авіазаводу. У навчаннях взяли участь співробітники управління цивільного захисту та наземного пошуково – рятувального підрозділу. Подібні навчання відбуваються двічі на рік, їх мета – приведення у готовністьоперативних служб для ліквідації надзвичайних ситуацій, що можуть трапитися з авіаційною технікою.

навчання хаз

За легендою навчань полум’я охопило літак, що прибув на аеродром Харківського авіазаводу для тех огляду. Помітивши загоряння, аварійно-рятувальна команда та протипожежна служба аеродрому одразу ж вирушає на ліквідацію надзвичайної ситуації.

Віктор Нечіпас – начальник льотно – випробувального комплексу ХАЗ

Сегодня учения показали, что мы способны леквидировать любую черезвычайную ситуацию на аэродроме. Все отработали сегодня нормально и готовность наших средств и сил достаточная, что бы ликвидировать то или иное проишествие, которое может здесь произойти

Спочатку до місця загоряння приїжджає пожежний розрахунок, який, вклавшись в норматив – 1 хв.20 сек., розгортається трохи більше ніж за хвилину. Слідом прибуває “швидка” та надає першу медичну допомогу тим, хто постраждав у надзвичайній ситуації, в цей же час на місці пожежі проводиться розвідка на виявлення радіоактивних та отруйних речовин. На останньому етапі спецпідрозділ поліції шукає у літаку вибухівку.

Віктор Нечіпас – начальник льотно – випробувального комплексу ХАЗ

Все справились со своими задачами и поэтапно, как оно положенно.Первое это гашение, второе спасать людей, взрывотехники, а потом после них заходит поисково-спасательная команда. Раньше нельзя, потому что там могут быть взрывные устройства и нельзя людям подходить, иначе может быть несчастный случай.

На ліквідацію небезпеки в цілому знадобилось 20 хв. та було задіяно 30 чоловік. Такі навчання необхідні, розповідає начальник аварійно – рятувального і пожежного забезпечення польотів Іван Іванчук, адже при надзвичайній ситуації часу на її ліквідацію завжди обмаль. Тож всі дії мають бути відпрацьованими до автоматизму. Чоловік каже, що йому доводилось бачити, як полум’я знищує техніку в реальності.

Іван Іванчук – начальник аварійно – рятувального і пожежного забезпечення польотів аеродрому ХАЗ

Взлетел самолёт АН 8 у него загорелся двигатель и он решил возвращаться на аэродром, но растояние было достаточно большое тридцать пять километров и он совершил аварийную посадку. Он загорелся, згорел полностью, мы приехали через пол часа, потому что тридцать пять километров. И работали с пожарно – спасательными расчётами городскими.

Такі навчання на летовищі проходять двічі на рік, аби підготуватися до осінньо – зимової та весняно-літньої навігації. Зазвичай аеродром приймає літаки виробництва харківського авіазаводу, які після певного терміну експлуатації прибувають сюди для технічного обслуговування.

Юлія Котелевська