На авіазаводі презентували новий міні-літак ХАЗ 30

Його зробили для пілотів-початківців, льотчиків з аероклубів та просто любителів повітря під крилом. Харківський авіаційний завод презентував міні-літак ХАЗ – 30.

 

Літак ХАЗ 30 виконує один з перших своїх польотів. Легкий, зручний, економічний, а головне українського виробництва. Його легко можуть підняти четверо людей. Незабаром за штурвал крилатого малюка сядуть пілоти-початківці військової та цивільної авіації. Перші льотчики-випробувачі, зауважують, відстань у 200 кілометрів ХАЗ 30 долає всього за годину.

Сергій Філатов, пілот-випробувач Харківського авіаційного заводу

Достаточно большая максимальная скорость. На сегодняшний день мы получили крейсерскую скорость 190 километров в час, максимально 210, ну как бы фактическая. Поэтому с таким разбегом скоростей у нас в Украине самолетов – или сертифицированы или готовятся к сертификации – их нет.

Тільки 15 годин. Стільки часу знадобиться, аби набути навичок керування таким літаком. Принаймні, так кажуть професіонали.

Анатолій Мялиця, генеральний директор ХДАВП

Который специально изготовленый как учебно-тренировочный, нам нужен он для Чугуевского училища и ребята первый-третий курс могут отлетать все на этом самолете, дальше усложняется техника и готовый пилот выходит, аероклубы.

Перші замовники учбового літака – представники товариства сприяння обороні України. Кажуть, братимуть з десяток. Зараз справа – на стадії документації.

Віктор Тимченко, голова ТСОУ

Идет сборка десяти самолетов, два самолета будут переданы Сергею Николаевичу и он будет их полностью испытывать, а для этого будем сертифицировать, получать соотвествующие документы, но это процесс длительный. Но мы уже приняли решение работать именно с Харьковским авиационным заводом.

Таких залізних птахів на заводі вже двоє – готових хоч зараз в небо. Інші на стадії збирання. Крім цієї моделі на відліт до Туркменістану чекає і АН-74-ТК-200. За словами дирекції авіапідриємства, у технології виробництва літаків зберігають як аналогове так і цифрове керування.

Анатолій Мялиця, генеральний директор ХДАВП

Я сторонник того, что бы в самолете был и аналоговый комплекс и цифровой. Вот компьютер и больше компьютеров ничего! Летчик должен чуствовать ручку.

Леся Кочержук