Якість і безпека товарів на контролі Кабміну

Як захистити людей та як карати невідповідальних виробників товарів та послуг розмірковували прем’єр та представники громадських організацій з питань захисту прав споживачів.

 

Торік перевірили 3,5 тонни продовольчих товарів, третину з яких зняли з реалізації, наводить цифри Микола Азаров. Цього року Уряд виділив на перевірку продукції 1 млн 700 тис гривень. Також створено координаційну раду з питань якості та безпеки товарів. Яка має удосконалити заходи щодо захисту споживачів.

Микола Азаров, прем’єр-міністр України

С одной стороны линия правительства на снижение регуляторного давления на предпринимателей, уменьшение количества проверок, с другой стороны эта дерегулятивная работа не должна привести к тому что качество товаров и продуктов питания не должны ухудшиться.

Протягом 2011-го із заявами про порушення прав споживачів звернулося майже 30 тисяч громадян. Найбільше українці скаржаться на житлово-комунальні послуги. Також невдовлені непродовольчими товарами, якістю харчів та зв’язку. У більшості випадків людям повернули гроші. Голова Держспоживінспекції дав свої поради громадянам, якщо їхні права порушуються.

Сергій Орєхов, Голова Держспоживінспекції України

Обращаться в териториальные органы государственной инспекции защиты прав потребителей, писать заявления, и добиватся своих прав, и если заявителя не удовлетворит ответ или качество решения его проблемы, то он должен непосредственно обращаться в главный офис, то есть к нам, в главную Госинспекцию Украины.

Українці загалом знають про свої права на якісну продукцію. І як відстоювати їх теж розуміють.

Юля, споживач

По-перше треба повернутися до каси, а по-друге можна покликати менеджера закладу і все вирішити.

Ліла, споживач

Наприклад, у супермаркеті якщо ми купуємо щось прострочене, ми знаємо що це буде волокіта, що треба буде викликати адміністратора, що це буде взагалі великий скандал, тому це проблема, завжди проблема, і більшість з нас не хоче просто з цим зв’язуватись.

Утім 40% людей, які мають проблеми з продавцями чи виробниками товарів, за статистикою взагалі не звертаються в жодні організації. На думку експертів, одна з головних проблем – поінформованість громадян щодо їхніх прав. Інша проблема – недовіра до влади та судової системи. Тож, громадські організації, що займаються захистом прав споживачів, наполягають на доведенні українського законодавства в цій сфері до Європейських стандартів. Разом із державною інспекцією вони розробили проект концепції споживчої політики в Україні. На думку експертів, необхідні термінові рішення, у результаті яких буде створено єдиний центр відповідальний за якість товарів та послуг та затвердження усіх норм.

 

Юлія Губська